Varför ska mitt event vara med på Vad händer i Sverige?
Varje månad ser över en miljon svenskar våra tips på nya roliga saker att göra. Det är familjer, företag, kärlekspar och vänner som vill ha inspiration till sina nästa aktivitet. Vi hjälper dig så din upplevelse blir det bästa alternativet när din målgrupp vill skapa sitt nästa minne.
- ✔️ Marknadsföringsproffs hjälper dig
- ✔️ Professionell eventpresentation
- ✔️ Fotografering & video
- ✔️ Influencers
- ✔️ Sociala medier
- ✔️ Säljstrategi
- ✔️ Målgruppsanalys
- ✔️ Sponsrad höjdpunkt
- ✔️ Grafisk produktion

Vi vet, marknadsföring är svårt
Nästan alla våra kunder köper marknadsföring själva idag men har kommit till insikten att det behövs något mer för att kunna sälja slut på sina biljetter. Vi har tagit fram lösningen.
Framgångshistorier – så här gör vi för att sälja slut på biljetter
Under åren har vi marknadsfört tusentals olika event. Nedan kan du läsa om några case vi valt ut som förklarar hur vi jobbar.
Från eventidé till slutsålt på två veckor
Nationaldagen är den dagen på året då vi har flest antal besök på hemsidan och vi visste att det fanns en otrolig potential med rätt eventkoncept. Vi kontaktade en av våra kunder som vi såg potential i och presenterade en galen idé. ”Vi ska ompaketera er upplevelse till ett nationaldagsevent och sälja slut på biljetterna om två veckor”. Som tur var gillade kunden idén så vi började förbereda marknadsföringen: Skapa ny eventbeskrivning, nytt grafiskt material, förbereda content för sociala medier och ta fram listor på potentiella kunder vi kunde maila via vårt nyhetsbrev.
Lång historia kort, två veckor senare hade vi sålt slut tre event på nationaldagen och lanserat ett framgångskoncept vi kan jobba vidare med kommande år.
Nycklarna till resultatet:
🗝️ Data över vad kunder bokar.
🗝️ Koncept som passar med högtiden.
🗝️ Inspirerande eventpresentation och banner som fångade intresse.
🗝️ Eventet syntes bland de första som sökte något att göra på nationaldagen.
Nytt samarbete – över 8500 biljetter sålda första året
När vi började jobba med Matmilen var det ett nystartat koncept som gick ut på att man under en eftermiddag ska utforska olika restauranger. Eventet arrangeras i olika svenska städer varje helg och målet var att sälja slut biljetterna i alla städer varje vecka. Som alltid när det kommer till nya koncept så handlade det om att öka kännedomen och förklara konceptet så vi kan inspirera nya kunder att testa.
I detta fall skulle vi introducera ett nytt koncept i cirka 30 städer. Vi tog fram en säljstrategi och marknadsföringplan som inkluderade inspirerande artiklar samt att vi själva testade eventet för att skapa autentiska bilder och videos. För oss är det viktigt att testa upplevelsen så vi kan skapa bästa möjliga kommunikation till potentiella kunder.
Vårt content team gjorde ett fantastiskt jobb och resultatet talade för sig själv. Redan under första samarbetsåret sålde vi slut på mängder av event. Totalt sålde vi över 8500 biljetter + företag som bokade Matmilen som privata personalevent.
Nycklarna till resultatet:
🗝️ Vi besökte eventet och skapade inspirerande content som kunde användas i sociala medier.
🗝️ Eventpresentation som både inspirerar samt ger kunder all info hen behöver för att vilja boka.
🗝️ Eventet syntes bland de första i urvalet av matupplevelser i respektive stad.
🗝️ Nyhetsbrev som riktas mot människor som gillar att gå på matevent.
Bra att veta
Vilka är Vad händer i Sverige?
Bra fråga tycker vi! Man vill ju gärna ha koll på de man eventuellt kommer samarbeta med 😀 Den korta beskrivningen är att vi är en av Sveriges största plattformar för nöjen och upplevelser. Vi driver en hemsida, ett nyhetsbrev och lokala sociala medier med sammanlagt över 300 000 följare. Sammanlagt når vi 1 miljon svenskar varje månad.
Företaget bakom Vad händer i Sverige heter GUGO AB.
Om du vill lära känna oss bättre rekommenderar vi att boka ett möte.
Hur hjälper Vad händer i Sverige mig som eventarrangör?
Vi vet att det kan vara svårt att marknadsföra sig. Under våra drygt tio år i branschen har vi marknadsfört tusentals olika event.
Vi har träffat massor av arrangörer som har svårt med försäljningen och problemet ligger oftast i hur man presenterar eventet. För att inspirera nya kunder behöver du inspirerande beskrivning, bilder, videor samt svar på kundens frågor som hen vill ha svar på innan bokningen.
Vi erbjuder eventarrangörer ett team av experter inom de områden du behöver för att lyckas med din marknadsföring.
Hur kommer man igång?
Börja med att boka ett möte eller publicera ditt event via vårt formulär.
Om du publicerar eventet via formuläret hamnar det hos vårt team som börjar arbetet med att marknadsföra ditt event.
Hur snabbt publiceras eventet?
Vanligtvis inom 24 timmar. Vi garanterar publicering inom 72 timmar, förutsatt att vi har fått grundläggande information.
Vilka marknadsföringsmöjligheter finns?
Efter att vårt team skapat en riktigt bra presentation om ditt event så kan vi distribuera det genom våra kanaler.
Här är ett urval av möjligheter vi erbjuder:
Sociala medier
Vi har över 300 000 som följer våra medier. De följer oss för att få tips på nya upplevelser och aktiviteter.
Nyhetsbrev
Tiotusentals prenumererar på vårt nyhetsbrev. Vi hjälper dig matcha med din målgrupp.
Sponsrad höjdpunkt
Se till att ditt event syns bäst och först på vår hemsida så du blir första alternativet när dina kunder ska hitta sin nästa upplevelse.
Vi besöker er
För att skapa bästa möjliga innehåll kan vi besöka er upplevelse och skapa innehåll som inspirerar ännu fler att boka.
Om du vill veta mer om marknadsföringsmöjligheter så kan du boka ett möte och få en presentation.
Vilka betalningsalternativ erbjuds?
Om du publicerar ditt event via vårt formulär erbjuder vi kortbetalning. Om du köper våra eventpaket erbjuder vi både kortbetalning och faktura.
Vad händer efter beställningen?
Så fort vi mottagit din beställning så hamnar den hos vårt team som direkt börjar arbeta med ditt event. Så fort eventet är publicerat får du en mailbekräftelse samt länk till eventet. Efter eventet ägt rum så får du en rapport på hur många som visat intresse att besöka eventet.
Får man ändra något efter ni publicerat eventet?
En korrigeringsrunda ingår efter publicering. Vi rekommenderar dock att du följer vårt förslag då det är baserat på vad vi vet inspirerar och engagerar potentiella kunder.
Hur gör man om man har flera event?
Har du flera event lägger du bara in fler event i vårt formulär alternativt köper ett eventpaket som abonnemang. Exempelvis restauranger, hotell och konsertarrangörer har i många fall mycket som händer hela tiden och då passar sannolikt något av våra eventpaket bäst.
Det blir oftast både kostnadseffektivare för dig och du får ännu mer hjälp med dina event. Boka ett möte så kan vi presentera eventpaketen för dig.