Marknadsföring Vad händer i Sverige

Publicera dina event och nå tusentals nya potentiella kunder

Varje månad når vi upp mot en miljon svenskar (besökare hemsida, organisk räckvidd sociala medier och e-mail prenumeranter) som söker något nytt att göra med vänner, familjen, kollegorna eller kärleken. Vi har gjort det till vårt uppdrag att hjälpa människor upptäcka det dolda som är svårt att hitta, så att de kan få nya minnen som sätter guldkant på livet. Kanske är det ditt event de vill hitta?

Nedan hittar du all info du behöver för att publicera dina event hos oss.

Vilka är vi?

Vad händer i Sverige består av lokala nöjesguider över hela Sverige. Dvs allt från Vad händer i Stockholm, Göteborg och Malmö till Vad händer i Norrtälje. Vi driver sociala medier, hemsida och nyhetsbrev där vi hjälper människor att upptäcka nya roliga saker att göra. Totalt når vi 1 miljon svenskar varje månad.

I sociala medier följer totalt över 300 000 människor oss och varje månad hittar ca 200 000 besökare in till vår hemsida för att hitta sin nästa aktivitet.

Företaget bakom Vad händer i Sverige heter GUGO AB och under åren har vi publicerat och marknadsfört tusentals olika event från konserter och matupplevelser till företagsevent och weekendupplevelser. Vi är redo att hjälpa dig lyckas med ditt event!

Detta gör vi för eventarrangörer

Vi vet att det är svårt att navigera bland alla marknadsföringsmöjligheter och för att övertyga nya kunder behöver du skapa rätt innehåll till rätt målgrupp, vilket inte är det lättaste! Därför vill vi göra det så enkelt som möjligt för dig som eventarrangör. Vi har marknadsfört tusentals olika event och upplevelser och analyserat kunders köpbeteende för att veta vilket innehåll som inspirerar till köp.

Några event som vi hjälpt till att marknadsföra

Publicera-event-1

Så här fungerar det:

1. Du skickar länk till ditt event eller upplevelse som du vill marknadsföra. Här skickar du länk.

2. Välj vilken marknadsföringsprodukt du vill ha. Just nu kan du välja mellan att publicera ditt event eller låta oss skriva en inspirerande artikel om eventet. Du kan även boka möte för att få hjälp att sy ihop ett paket med inlägg i sociala medier, nyhetsbrev, content creation etc. Här väljer du marknadsföringsprodukt.

3. En skribent från oss skapar en inspirerande presentation om ditt event och marknadsför det mot din målgrupp. Ditt event blir sökbart på datum, geografi samt på relevanta sökord.

4. När ditt event är över får du en rapport av oss med info om hur många som visade intresse att besöka ditt event.

Exempel på eventpresentation: Moulin Rouge The Musical

Priserna börjar från 495 kr + moms.

Känner du dig osäker? Börja med att boka ett möte så kan vi berätta mer om vad vi kan göra för just ditt event.

Vanliga frågor

Hur betalar man?

Du betalar via kort i samband med att du skickar information om ditt event till oss.

Hur snabbt publiceras eventet?

Oftast inom 24 timmar, vi garanterar inom 72 timmar så länge vi fått grundinfo om eventet via länk.

Vad händer efter beställningen?

Så fort vi mottagit din beställning så hamnar den hos en skribent som börjar jobba. Så fort eventet är publicerat får du en mailbekräftelse samt länk till eventet. Efter eventet ägt rum så får du en rapport på hur många som visat intresse att besöka eventet.

Erbjuder ni fler marknadsföringsmöjligheter?

Ja! Vi har flera riktigt bra marknadsföringsprodukter. Exempelvis att vi kommer ut och besöker er verksamhet, olika annonsformat, virala kampanjer i sociala medier med flera. Om du vill veta mer om dessa så kan boka ett möte så ser vi vad som passar dig bäst.

Redan när du beställer publicering av event kan du välja att lägga till att vi skriver en nyhetsartikel som gör att fler blir nyfikna och inspirerade att besöka eventet.

Får man ändra något efter ni publicerat eventet?

Det ingår en korrigeringsrunda efter att vi publicerat eventet, vi rekommenderar dock att följa vårt förslag då det är baserat på vad vi vet inspirerar och engagerar potentiella kunder.

Hur gör man om man har flera event?

Du betalar per event så har du fler event så lägger du bara in fler beställningar. Exempelvis restauranger, hotell och konsertarrangörer har i många fall mycket som händer hela tiden och då passar sannolikt något av våra eventpaket bäst. I eventpaketen ingår även annonsering, inlägg i sociala medier, nyhetsbrev etc.

Det blir oftast både kostnadseffektivare för dig och du får ännu mer hjälp med dina event. Boka ett möte så kan vi presentera eventpaketen för dig.